God Jul

Efter att ha upplevt fyra somrar efter varandra så har det nu tydligen blivit jul... åtminstone om man får tro kalendern.

För mig så kommer jul att vara något helt annat än vad jag brukar uppleva. Det betyder att det kommer vara knöligare att få plats på skeppen eftersom allt är fullbokat, mindre support och hjälp från kontoret eftersom alla har ledigt, svårare att boka möten eftersom alla är så upptagna och en social press att jag förutom mitt dagliga jobb måste hinna med och fira på något sätt. Vem vill trots allt säga att julafton, juldagen och annandag jul bestod av 8-10 timmars jobb och det sedvanliga gympasset?

Som ickereligiös utan familj på samma kontinent och utan några vänner inom räckhåll så kan man fråga sig vad jul är bra till egentligen?

För att se det positiva så drar företaget in mer pengar än vanligt och högsäsongen har precis startat. Dessutom så blir det nog inte svårt att slå mina förväntningar på årets jul.

Tur att jag inte är svårroad.


Kommentarer
Postat av: Calle

Tyvärr så kunde jag inte posta här innan jul, så datumen har blivit lite skeva (använde det gamla hederliga pappret och pennan). Och missa inte att jag postat två stycken på en gång :)

2009-12-29 @ 04:02:21
Postat av: Isabella

Jag blev mycket förvånad! Två inlägg och jag hade missat båda! :) Snart är du tillbaka, då blir det fest i sann Miami anda :D

2010-01-10 @ 23:22:37
URL: http://sensuellaisabella.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0