Fortune cookies? Smakar smaskens!

Det finns alltid kinesrestauranger att tillgå i USA, speciellt om man bor mitt i en turistort och storstad. Det är klassisk take-out mat och ett ypperligt mål att ta med sig hem. Är det dessutom relativt billigt, vilket det troligtvis brukar, så gör ju det inte det hela sämra.

Vad många inte tänker på, och definitivt inte jag tänkte på, när man åker till ett land söderut med sommarväder mitt i vintern är att solen inte går ner särskillt sent här heller, trots värmen. Om man kombinerar detta med take-out från en kinesrestaurang så kan man råka ut för en lustig konsekvens. Efter att ha ätit upp huvudrätten så börjar man naturligtvis gräva i sin påse som man bar hem maten i så att man inte missat något. Till sin stora lycka så hittar man sina efterlängtade fortune cookies. För er som inte vet vad fortune cookies är för något så är det små kakor som innehåller små lappar med kineniska visdomsord/horoskop samt dina lyckonummer för dagen.

Första gången jag åt kinamat så fick jag två fortune cookies. Det var sent och jag hade inte tänt några lampor i min lägenhet. Detta resulterade i att jag gladligen åt upp båda mina fortune cookies, men att jag bara fick en lapp med lyckonummer. Ni kan antagligen gissa vad som hände med den andra...

Kommentarer
Postat av: Isabella

Livstecken :) (go RSS :P) Trevligt med uppdateringar från sol och värme. Måste medge att du är riktigt duktig på att skriva :)

2009-03-19 @ 14:18:05
Postat av: Calle

Tackar tackar =) Mjeo, RSS har sina fördelar... ;) Lovar bättring för övrigt! Och glöm inte av och läsa inlägget Gay, gay, gay! som numera är fyllt av svarta människor och kineser.



En rolig sidnot på tal om svarta människor är annars att min kära mor, som också läst min kära blogg, försökt censurera mig! Wicked!

2009-03-20 @ 03:20:07
URL: http://somhemmafastannorlunda.blogg.se/
Postat av: Isabella

HAhahaha. Ja förbättring hurra! Försökt censurera dig? Ja tycker iaf att dina observationer är klockrena. Och på tal om vädret, nu är det officiellt vår på gång i Göteborg för nu kan man hitta sånt här whJ6rCeKJQQ/Sb59cWOqsCI/AAAAAAAAAwE/mCnxT5vwEa0/s1600-h/P3160334.JPG" rel="nofollow">http://4.bp.blogspot.com/whJ6rCeKJQQ/Sb59cWOqsCI/AAAAAAAAAwE/mCnxT5vwEa0/s1600-h/P3160334.JPG i Nya Allén! Ha en bra dag! Nu ska jag kila iväg på seminarium :)

2009-03-20 @ 09:57:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0