Probläm, probläm, probläm!

Miami har den senaste månaden haft stormsäsong vilket kan innebära allt från orkaner i storlek med Katrina och dess förödelse i New Orleans där tusentals människor dog och en stad större en Stockholm totalförstördes till att det regnar lite mer än vanligt på eftermiddagarna. I år så har det varit ett extremt lugnt år i Miami, vilket har inneburit lite mera regn än vanligt, det vill säga mindre en torr svensk höst.

Det har minst sagt varit stormigt kring mig den senaste tiden. Efter en hektisk sommar var planen att ligga lågt ett tag, njuta av att vara bosatt i den floridianska solen och spara pengar till sämre tider. Men...

Min dator brakade ihop för ungefär en månad sedan. Som ni alla vet så driver jag tillsammans med min gode vän Kristoffer en webbyrå och livet utan dator är inte direkt roligt, varken för mig eller för våra stackars kunder. Eller för den skullen ni som försöker följa mitt extremt sporadiska bloggande.

Som ni alla vet så är det alltid helt lugnt och stilla i mitten av en storms öga. Så jag lånade mig en bok för att kompensera att jag inte hade några serier att titta på från datorn. Varför inte se situationen positivt och avnjuta några mycket avslappnande dagar på stranden med en god bok och min nya surfingbräda istället?

Men så börjar man röra sig mot kanten på stormens öga och hamnar där det blåser som mest. Min bil pajjade. Det var väl i och för sig kanske inte så oväntat men man kan ju tycka att tre gånger på 2 veckor är lite att ta i överkant, speciellt med tanke på pengarna som jag hunnit bränna på reparationer de två veckorna. Numera har jag brännt mer pengar på problem som jag haft med bilen än vad den kostade mig från början och då står den fortfarande utanför min lilla lya och går inte att starta.

Numera är jag halvvägs ute ur stormen. Det blåser på ganska bra men förhoppningsvis så är stormen inte jättestor. Jag har skaffat mig en sprillans ny dator och hunnit lugna våra kunderna med en hel del arbete i helgen. Tyvärr blev det inte så mycket gjort då jag naturligtvis stötte på en del problem med den nya datorn, men som sagt, halvvägs ute.

Som med allt här i livet så lär man sig av misstagen. Problem bygger oftast på större eller mindre misstag. Till exempel kan jag så här i efterhand tycka att det var ett ganska klantigt bilköp jag gjorde, inte trodde jag att jag skulle bli "blåst" av en finsk blondin? Även ifall hon antagligen inte var medveten om i hur kass skick bilen var. Det kanske hade varit bättre och investera i en lite nyare bil och slippa reparera den stup i kvarten? Det kanske hade varit klokt om jag lagt lite mer krut på att lära känna min bil bättre, kunna sköta om den lite? Det kanske hade varit smart och kolla runt vad det fanns för olika verkstäder där jag hade kunnat lämna in bilen så jag slipper undra hur mycket dom blåser mig på varje gång jag är där? Det kanske hade varit klokare och köpa ny dator lite tidigare innan den gamla pajjat, så att allting slipper bli så akut? Då hade jag kanske till och med sluppit allt strul med betalning för den också? Jag kanske borde ha haft en större buffert för utgifter så att jag slipper oroa mig för om jag har råd att köpa någon mat de kommande veckorna? Fast o andra sidan har jag ju ingen bil att åka och köpa någon mat med ändå förståss...

Sedan ska man ju heller inte glömma de sedvanliga, löpande jobbproblemen, att mitt visum nästan höll på att försvinna ett par gånger och allt annat smått och gott.

Jag får väl helt enkelt inte glömma att det är den mest stormerfarne sjömannen som klarar sig bäst.

Kommentarer
Postat av: Isabella

Hurra welcome back! Men det var tråkigt att det krånglar så mycket. Och att den gamla röde Ferrarin tackat för sig helt alltså... Men trevligt att du är tillbaka på nätet och nu väntar vi på nya spännande uppdateringar :)

2009-10-06 @ 12:25:46
URL: http://sensuellaisabella.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0